archive-gr.com » GR » E » EOSKAVALAS.GR

Total: 409

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Το μονοπάτι "Μαύρα νερά" - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    συνδέει το χωριό Νικήσιανη με τις δασικές εγκαταστάσεις λυόμενα που έχει κατασκευάσει το Δασαρχείο Καβάλας και βρίσκονται πάνω στον κεντρικό δασικό δρόμο του Παγγαίου Είναι κατάλληλο για να ξεκινήσει κάποιος την ενασχόληση με την πεζοπορία βουνού αφού διαθέτει ποικίλες εναλλαγές στη μορφολογία του εδάφους Μπορεί ακόμα να συνδυαστεί με ημερήσιες εκδρομές στις δασικές εγκαταστάσεις ενώ είναι ο ευκολότερος τρόπος να κατέβει κάποιος στη Νικήσιανη σε περίπτωση κακοκαιρίας το χειμώνα tab Περιγραφή διαδρομής διάρκεια 2 5 ώρες Η διαδρομή ξεκινάει από την ταβέρνα Καστανιές στη Νικήσιανη όπου τελειώνει και ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος Υπάρχει σημάδι στο βράχο που σηματοδοτεί την αφετηρία της Το μονοπάτι ακολουθεί το τσιμεντένιο αυλάκι και σε 10 λεπτά φτάνουμε σε μικρό καταρράχτη έχει νερό μόνο το χειμώνα και την άνοιξη Παρακάμπτουμε τον καταρράχτη από τα αριστερά και ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια στο τσιμεντένιο τοιχίο έχοντας στα δεξιά μας το ρέμα Στο τέλος του τοιχίου διασχίζουμε το μικρό ρέμα που έρχεται από τα αριστερά και ακολουθούμε το μονοπάτι που αλλάζει κατεύθυνση προς τα νοτιοανατολικά μπαίνει μέσα σε δάσος με οξιές και σε 10 λεπτά καταλήγει σε κατεστραμμένο χωματόδρομο Μπροστά μας ανοίγεται η κοιλάδα των μαύρων νερών με τον χαρακτηριστικό βράχο στην κορυφή της που είναι και ο τελικός μας προορισμός Ακολουθούμε το χωματόδρομο για τα επόμενα 300 μέτρα και στη διχάλα που συναντάμε παίρνουμε το αριστερό σκέλος της περνάμε μικρό ρέμα στο σημείο αυτό τα βάτα ίσως μας δυσκολέψουν και αμέσως στρίβουμε αριστερά Με κατεύθυνση πάντοτε νοτιοανατολική ανηφορίζουμε την πλαγιά για να συναντήσουμε το χωματόδρομο για τελευταία φορά σε 10 λεπτά Στα αριστερά μας διακρίνουμε ξέφωτο με τσιμεντένια δεξαμενή η διάνοιξη του δρόμου έγινε για την κατασκευή της Διασχίζουμε το δρόμο κάθετα και συνεχίζουμε το μονοπάτι έχοντας πάντοτε στο αριστερό μας χέρι το ρέμα Απ εδώ και πέρα το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο Σε 15 λεπτά διασχίζουμε το ρέμα στρίβοντας αριστερά με ανατολική κατεύθυνση Αυτό είναι και το τελευταίο σημείο όπου συναντάμε νερό Για την επόμενη 1 ώρα η διαδρομή εξελίσσεται με διαδοχικά ανηφορικά ζικ ζακ Στο τέλος της ανηφόρας φτάνουμε σε χαρακτηριστικό αυχένα και ξέφωτο με φτέρες Εδώ συναντάμε και τα κόκκινα σημάδια από το μονοπάτι που έρχεται από το χωριό Παλαιοχώρι Στο σημείο αυτό μια στάση θεωρείται απαραίτητη για μια ανάσα μετά τη μεγάλη ανηφόρα Την άνοιξη τα ανθισμένα δέντρα αγριοδαμασκηνιές προσφέρουν ένα εκπληκτικό θέαμα που αποζημιώνει για την όλη προσπάθεια Στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση νότια και σε 10 λεπτά αντικρίζουμε τον τεράστιο βράχο οι ντόπιοι τον ονομάζουν Γκοζλιά όπου έχουν ανοιχτεί αρκετές αναρριχητικές διαδρομές Το μονοπάτι ελίσσεται στη βάση ακριβώς του βράχου όπου συναντάμε και τα πρώτα σκουπίδια σημάδι ότι φτάνουμε στις δασικές εγκαταστάσεις και σε λίγα λεπτά διακρίνουμε την ξύλινη περίφραξη των εγκαταστάσεων του δασαρχείου και τον κεντρικό δρόμο tab Χάρτης JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps However it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser To view Google Maps enable JavaScript by changing your browser options and then try again tab φωτογραφίες Η αρχή του μονοπατιού Η αρχή του μονοπατιού Ο καταρράκτης στην αρχή της

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/30-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B1-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%AC (2016-02-16)

• Μονοπάτι της Πρώτης - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    να βρεθεί κανείς να βαδίζει σε παγωμένες πλαγιές tab Περιγραφή διαδρομής διάρκεια 3 ώρες Αυτό που καθιστά το μονοπάτι σύντομο είναι το υψηλό σημείο εκκίνησης 1200 μέτρα όπου βρίσκεται το καταφύγιο της Πρώτης Σερρών Από το χωριό της Πρώτης άσφαλτος 7 χλμ οδηγεί στο γυναικείο μοναστήρι της Αναλήψεως και από εκεί σχετικά καλός χωματόδρομος 6 χλμ στο καταφύγιο Ένα καταφύγιο που αποτελεί μυστήριο Τελειωμένο αρκετά χρόνια πριν με διαμορφωμένους εσωτερικούς χώρους σε όμορφη δεσπόζουσα τοποθεσία το καλύτερο καταφύγιο του Παγγαίου από πλευράς κατασκευής δε λειτούργησε ποτέ Φιλοξενεί τους εκδρομείς στους εξωτερικούς χώρους ή στα πατώματα των άδειων δωματίων και γεννάει ερωτηματικά που η πάροδος του χρόνου μάλλον πολλαπλασιάζει παρά δίνει τις απαντήσεις τους Στο καταφύγιο αφήνουμε το αυτοκίνητο και για πέντε λεπτά συνεχίζουμε στο δρόμο που μας βγάζει μπορστά σε μια κεραία κινητής τηλεφωνίας Την προσπερνάμε από τα δεξιά ανηφορίζοντας το ανάχωμα και συνεχίζουμε χωρίς να αλλάξουμε κατεύθυνση για άλλα 10 λεπτά σε μονοπάτι που οδηγεί σε μικρό λούκι αρκετά κακοτράχαλο και ανηφορικό Ακολουθούμε το μοναδικό αυτό πέρασμα με ΒΑ κατεύθυνση έχοντας σαν σημάδια τους σωλήνες και τις κατασκευές ύδρευσης Βγαίνοντας απ το λούκι το μονοπάτι γλυκαίνει καθώς η κλίση του εδάφους γίνεται πιο ομαλή Μπροστά μας ανοίγεται η κοιλάδα του Τσεκουριού με την ομώνυμη κορυφή στα αριστερά Στόχος μας είναι το διάσελο που διακρίνεται στο βάθος της κοιλάδας Αφού στο δρόμο μας συναντήσουμε πρώτα την πρόσφορη για στάση ποτίστρα υψόμετρο 1500 μέτρα φτάνουμε σε χαρακτηριστική μεγάλη και κατεστραμμένη στάνη τοποθεσία Τσεκούρι μαντριά Από εδώ ξεκινάει και πάλι η ανηφόρα που σε 20 λεπτά μας οδηγεί στα 1600 μέτρα στο διάσελο Στο σημείο αυτό συναντάμε το μονοπάτι της Εικοσιφοίνισσας και ακολουθώντας τα σημάδια του ανηφορίζουμε δεξιά με τον ίδιο τρόπο που περιγράφεται στον δρόμο του χρυσαφιού Η συνολική διάρκεια ανάβασης υπολογίζεται σε 3 ώρες από το καταφύγιο της Πρώτης μέχρι

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/32-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82 (2016-02-16)

• Το μονοπάτι της Μεσορόπης - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    και παγκάκι για ξεκούραση Συνεχίζοντας σε υψόμετρο 840 μέτρα περνάμε για τρίτη και τελευταία φορά το ποτάμι Προσοχή να μην ακολουθήσουμε τα σκαλιά στα αριστερά που υπάρχουν πριν τη γέφυρα Αφήνοντας το ποτάμι πίσω μας βγαίνουμε σε ξέφωτο με την ονομασία Πουλιάνα εδώ το καλοκαίρι θέλει προσοχή λόγω της ψηλής φτέρης που κάνει δυσδιάκριτο το μονοπάτι Κάνοντας διαδοχικά ζικ ζακ στη γυμνή πλαγιά προσπερνάμε ένα ακόμα παγκάκι και μια κατεστραμμένη καλύβα για να ξανασυναντήσουμε τα ξύλινα κάγκελα του μονοπατιού Αυτά θα μας οδηγήσουν με ασφάλεια πρώτα μέσα στο δάσος με τις οξιές και στη συνέχεια αφού κατηφορίσουν την πέτρινη σκάλα και περάσουν σύρριζα τη βάση των βράχων ανηφορίζουν για να φτάσουμε στη σπηλιά της Βοσκοβρύσης οι ντόπιοι την ονομάζουν Βοσκότρυπα ή Τσομπάνσουί 1 Από το χωριό μέχρι εδώ χρειαζόμαστε περίπου 3 ώρες Αν ο στόχος μας είναι οι ψηλές κορυφές του Παγγαίου και τα καταφύγιά του θα πρέπει αφού συναντήσουμε τα ξύλινα κάγκελα μετά την καλύβα να εγκαταλείψουμε το διαμορφωμένο μονοπάτι στην πρώτη αριστερή φουρκέτα που κάνει συνεχίζοντας ίσια βορειοανατολικά Με έντονα ανηφορική πορεία προσπερνάμε από δεξιά τη συστάδα των δέντρων που βρίσκεται μπροστά μας και κατευθυνόμαστε στο δεξιότερο και ψηλότερο σημείο της πλαγιάς μέχρι το ύψος των 1250 μέτρων υπάρχουν κορδέλες και πιο ψηλά πάσσαλοι που δείχνουν τη σωστή πορεία Εδώ θα συναντήσουμε υπολείμματα παλιάς στάνης Στο σημείο αυτό τραβερσάρουμε την πλαγιά προσπερνώντας τα πρώτα δένδρα και αμέσως κατηφορίζουμε προς το ρέμα με βορειοανατολική κατεύθυνση προσέχοντας να ακολουθούμε τις κορδέλες και τα σημάδια Με στόχο την απέναντι πλαγιά προσπερνάμε το ρέμα Άμμος και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε για να μπούμε στο δάσος με τις οξιές Στα πρώτα δένδρα διακρίνεται το φαρδύ σηματοδοτημένο μονοπάτι που θα πρέπει να ακολουθήσουμε να τραβερσάρει τη δασωμένη πλαγιά Στη συνέχεια όμως θα πρέπει να το εγκαταλείψουμε και να ακολουθήσουμε μικρότερο μονοπάτι που μας οδηγεί έξω από το δάσος ανεβαίνοντας την απότομη και γυμνή τώρα πια πλαγιά Στόχος μας είναι οι δύο μοναχικές οξιές που διακρίνονται στο ανατολικότερο σημείο της ακολουθώντας τους πασσάλους Αμέσως μετά τις οξιές τραβερσάρουμε δεξιά και φτάνουμε σε πέντε λεπτά στη βρύση Καρτάλη Πρόκειται για τα υπολείμματα παλιάς ποτίστρας που δυστυχώς το νερό της έχει χαθεί και βγαίνει τώρα αρκετά μέτρα πιο χαμηλά από το μονοπάτι Ανηφορίζουμε γλυκά με ανατολική κατεύθυνση μέχρι την επόμενη ράχη Τραβερσάρουμε για άλλα 15 λεπτά παράλληλα με το δρόμο που βρίσκεται ψηλότερα προσπερνάμε μικρό ρέμα και ανηφορίζουμε λίγο για να βγούμε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που έρχεται από Ελευθερούπολη δίπλα σε δάσος με πεύκα Στρίβουμε αριστερά ακολουθώντας το δρόμο για 100 μέτρα και αμέσως στρίβουμε πάλι δεξιά σε κατεστραμμένο χωματόδρομο έχοντας δεξιά μας το πευκοδάσος Λίγο πιο πάνω ο δρόμος διχάζεται Αν ακολουθήσουμε την αριστερή κατεύθυνση θα φτάσουμε κάτω από την κορυφή Αυγό και στο καταφύγιο Χατζηγεωργίου Α κολουθώντας τη δεξιά κατεύθυνση σε 10 λεπτά θα συναντήσουμε το καταφύγιο του Ε Ο Σ Καβάλας Σημειώσεις 1 Η σπηλιά από όπου ξεχύνεται το ορμητικό νερό περιέχει στοιχεία πλούσιου κάλλους και ενδιαφέροντος Από μια στενή είσοδο όπου δύσκολα μπαίνει άνθρωπος βρισκόμαστε στον προθάλαμο που αποκτά ύψος και όρθιοι πλέον μπορούμε

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/31-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%BF%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%B7%CF%82 (2016-02-16)

• Τρίκορφο - 2ο Πεδίο - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    enable JavaScript by changing your browser options and then try again Search Αναζήτηση Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας Αναζήτηση Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Φαλακρό Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Γενικά Ανθολογία κειμένων Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Παγγαίο Φαλακρό Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Φαλακρό Φωτογραφίες Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Τρίκορφο 2ο Πεδίο Εκτύπωση E mail Κατηγορία Αναρρίχηση στο Παγγαίο μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 11 ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ 110 15 10 95 Χ ΖΥΡΛΗΣ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ 12 ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ 150 27 11 94 Χ ΖΥΡΛΗΣ ΦΙΛΛΙΠΙΔΗΣ ΧΤΕΝΑΣ 13 ΚΟΛΛΙΑΡΜΟΣ 140 16 10 1977 ΜΑΝΑΛΗΣ ΤΣΙΛΟΓΙΩΡΓΗΣ ΚΟΛΙΑΡΜΟΣ 14 ΡΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 150

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%AF%CF%87%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/item/39-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%BF-2%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF (2016-02-16)

• Τρίκορφο - 3ο Πεδίο - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    by your browser To view Google Maps enable JavaScript by changing your browser options and then try again Search Αναζήτηση Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας Αναζήτηση Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Φαλακρό Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Γενικά Ανθολογία κειμένων Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Παγγαίο Φαλακρό Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Φαλακρό Φωτογραφίες Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Τρίκορφο 3ο Πεδίο Εκτύπωση E mail Κατηγορία Αναρρίχηση στο Παγγαίο μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 19 ΜΠΙΡΕΜΠΟΧΟΥΜ 150 ΤΣΙΛΟΓΙΩΡΓΗΣ ΚΑΛΟΓΙΩΡΓΗΣ 20 ΑΣΩΤΟΣ 150 13 6 82 ΜΠΟΥΝΤΟΛΑΣ ΔΕΛΗΜΠΑΛΤΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ 21 ΑΝΩΝΥΜΗ 150 13 6 82 ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ 22 ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΟΥΚΙ 120 23

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%AF%CF%87%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/item/38-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%BF-3%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF (2016-02-16)

• Τρίκορφο - 4ο Πεδίο - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    www facebook com eoskavalas site http www eoskavalas gr JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps However it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser To view Google Maps enable JavaScript by changing your browser options and then try again Search Αναζήτηση Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας Αναζήτηση Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Φαλακρό Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Ο Σύλλογος Παρουσίαση Διοικητικό Συμβούλιο Ειδήσεις Ανακοινώσεις 20 χρόνια Ε Ο Σ Καβάλας Αρχείο Ειδήσεων Δραστηριότητες Πρόγραμμα Εξορμήσεις Δράσεις Video Gallery Δράση παλιών ετών Καταφύγιο Τοποθεσία Ιστορία του καταφυγίου Χώρος Φιλοξενία Κανονισμός Λειτουργίας Ομάδα Διάσωσης Παρουσίαση Δράση της ομάδας Φωτογραφίες Εκδόσεις Περιοδικό 04 Βουνά Παγγαίο Γενικά Ανθολογία κειμένων Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Παγγαίο Φαλακρό Μονοπάτια Διαδρομές Αναρρίχηση στο Φαλακρό Φωτογραφίες Περιοχή της Καβάλας Πεζοπορία στην Ικαρία Blog Άρθρα Ορειβασία και Λογοτεχνία Συμβουλές Τρίκορφο 4ο Πεδίο Εκτύπωση E mail Κατηγορία Αναρρίχηση στο Παγγαίο μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%AF%CF%87%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF/item/40-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%81%CF%86%CE%BF-4%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF (2016-02-16)
    Open archived version from archive

• Φ1 - Πύργοι-Κεντρικό Φαράγγι-Χιονοδρομικό. - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    Στο πίσω μέρος της εκκλησίας ξεκινάει χωματόδρομος που κατηφορίζει στο ρέμα Σουσίτσα Σε 2 5 χιλιόμετρα φτάνουμε σε πλάτωμα όπου μπορούμε να αφήσουμε τα αυτοκίνητα Από εδώ και για αρκετή ώρα θα ακολουθήσουμε την κοίτη του ρέματος στην οποία κατεβαίνουμε πολύ εύκολα αφού στο σημείο που αφήσαμε τα αυτοκίνητα ο δρόμος εφάπτεται σχεδόν στην κοίτη Η πορεία μέσα από την κοίτη είναι ομαλή Σε 50 περίπου λεπτά συναντάμε το μονοπάτι που έρχεται από την Σίτνα Εμείς όμως συνεχίζουμε μέσα στο ρέμα για άλλα 30 λεπτά για να βρεθούμε στο στενότερο και εντυπωσιακότερο σημείο του φαραγγιού Εδώ τα τοιχώματα υψώνονται δεξιά και αριστερά μας κάθετα αφήνοντας ένα στενό πέρασμα πλάτους μόλις 3 5 μέτρων Το μέρος ονομάζεται Νάκβιτσα και είναι αρκετά επικίνδυνο σε περιπτώσεις καταιγίδας όχι εξαιτίας των νερών που τυχόν θα κατεβάσει το φαράγγι αλλά εξαιτίας της πτώσης βράχων από τις απόκρημνες πλαγιές Στη συνέχεια το φαράγγι φαρδαίνει και πάλι Σε 1 5 ώρα από την αφετηρία φτάνουμε στο μέρος που πρέπει να στρίψουμε αριστερά στην πλαγιά Το σημείο αυτό δεν είναι εμφανές και χρειάζεται να προσέξουμε τα σημάδια που μας το υποδεικνύουν με τα ταμπελάκια Φ1 ενώ στην άκρη του ρέματος υπάρχει και πρόχειρα κατασκευασμένο από πέτρες τραπέζι και ξεχασμένα υλικά από την κατασκευή του μονοπατιού Στρίβοντας μπαίνουμε σε δάσος οξιάς αρχίζουμε να ανηφορίζουμε το δυσδιάκριτο μονοπάτι προσέχοντας πάντα τα σημάδια στα δένδρα Σε κάποιο σημείο το μονοπάτι είναι αρκετά απότομο και για τον λόγο αυτό έχουν τοποθετηθεί ξύλινα σκαλοπάτια Τελικά οδηγούμαστε σε στενή ράχη με κέδρους απ όπου αντικρίζουμε και τις απότομες ορθοπλαγιές του Φαλακρού Με ΒΔ κατεύθυνση συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε το μονοπάτι για να καταλήξουμε στις Πόρτες ένα στενό διάσελο όπου συναντάμε και το μονοπάτι Φ2 που έρχεται από τους Πύργους Από το Φαράγγι μέχρι εδώ χρειαζόμαστε περίπου 80 90 λεπτά Από εδώ ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση το φαρδύ μονοπάτι που σε 15 λεπτά φτάνει στην Αετοπηγή κάτω από την Καρτάλκα και που κατά περιόδους μόνο έχει νερό Εδώ έχουν χτιστεί και τσιμεντένια παγκάκια για ξεκούραση Λίγο πιο πάνω από την πηγή υπάρχει ένα μικρό λιβάδι όπου το μονοπάτι αλλάζει κατεύθυνση διαγράφοντας ένα ημικύκλιο και τραβερσάρει την πλαγιά προς τα ανατολικά Το στενό σκαμμένο μονοπάτι αφού μας περάσει από συστάδες πεύκων ανηφορίζει με μικρά ζικ ζακ την ράχη για να μας οδηγήσει σε ξύλινο τραπεζοπάγκο Το σημείο είναι ιδανικό για μια στάση Από επάνω μας ορθώνεται επιβλητική η ορθοπλαγιά της Καρτάλκας με τις αναρριχητικές διαδρομές ενώ στα νότια σε μια αλληλουχία κορυφογραμμών διακρίνουμε τους Πύργους και στο βάθος η κορυφή του Αγ Παύλου Το μονοπάτι ανηφορίζει για λίγο και στην συνέχεια φαρδύ και καλογραμμένο τραβερσάρει την δυτική πλαγιά της Καρτάλακας Λίγο πριν το χιονοδρομικό συναντάμε και τα σιδερένια κάγκελα που μας οδηγούν στην κεραία κινητής τηλεφωνίας λίγα μέτρα πάνω από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο στην είσοδο του χιονοδρομικού Από τις πόρτες μέχρι εδώ θα χρειαστούμε περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά tab Χάρτης JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps However it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%8C/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/49-%CF%861-%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B9-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C (2016-02-16)

• Φ2 - Πύργοι-Στενόρεμα-Καρτάλκα - Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Καβάλας
    το οροπέδιο του χιονοδρομικού Σε όλη την διάρκεια της πορείας μας σε αυτό είμαστε κάτω από την σκιά των δένδρων ενώ στο μέσο του συναντάμε παλιά κτισμένη σκάλα με την βοήθεια της οποίας παρακάμπτουμε το απότομο κομμάτι του Μετά από 45 λεπτά πορείας μέσα στο ρέμα συναντάμε μονοπάτι που έρχεται από τα δεξιά και το οποίο πρέπει να ακολουθήσουμε Εδώ θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να ακολουθήσουμε την σηματοδότηση αλλιώς είναι πολύ εύκολο να ξεγελαστούμε και να συνεχίσουμε μέσα στο ρέμα όπου θα ταλαιπωρηθούμε αρκετά Μετά την στροφή το μονοπάτι ανηφορίζει την πλαγιά μέσα στις οξιές και σε 20 λεπτά μας οδηγεί σε χαρακτηριστικό ώμο με παλιά στάνη Στην συνέχεια τραβερσάρουμε την αραιοδασωμένη πλαγιά για βγούμε απέναντι αφήνοντας οριστικά το δάσος πίσω μας Στο σημείο αυτό τα πολλά γιδόστρατα ίσως μας μπερδέψουν λίγο Ανηφορίζοντας όμως για λίγο προς τα πάνω ξανασυναντάμε το φαρδύ μονοπάτι με την πρόχειρη σηματοδότηση Ανηφορίζουμε γλυκά με διαδοχικά ζικ ζακ και σε λίγο αντικρίζουμε στην απέναντι πλευρά του βουνού το οροπέδιο της Σίτνας Συνεχίζοντας με βόρεια κατεύθυνση οδηγούμαστε πρώτα σε πλάτωμα με πετρόχτιστη στάνη και στην συνέχεια σε μεγάλη δεξαμενή με ποτίστρα Η στάση εδώ είναι επιβεβλημένη αλλά για να πάρει κανείς νερό θα πρέπει να βρει την καλά κρυμμένη βάνα και να ανοίξει την βρύση Η συνολική διάρκεια της πορείας μας μέχρι εδώ είναι 2 ώρες και 10 λεπτά Ακριβώς πάνω από την ποτίστρα υπάρχει μικρό διάσελο περιστοιχισμένο από μεγάλα πεύκα ενώ ψηλά αντικρίζουμε τις ορθοπλαγιές της λεκάνης του Φαλακρού και στα αριστερά την κορυφή της Καρτάλκας Το μονοπάτι φαρδύ και ευδιάκριτο μπαίνει μέσα στο δάσος με τα πεύκα για να καταλήξει σε 10 λεπτά στις Πόρτες το χαρακτηριστικό στενό διάσελο όπου καταλήγει και το μονοπάτι Φ1 που έρχεται από το Φαράγγι Από εδώ ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση το φαρδύ μονοπάτι που σε 15 λεπτά φτάνει στην Αετοπηγή κάτω από την Καρτάλκα που κατά περιόδους μόνο έχει νερό Εδώ έχουν χτιστεί και τσιμεντένια παγκάκια για ξεκούραση Λίγο πιο πάνω από την πηγή υπάρχει ένα μικρό λιβάδακι Το μονοπάτι στο σημείο αυτό αλλάζει κατεύθυνση διαγράφοντας ένα ημικύκλιο για να αρχίσει να τραβερσάρει την πλαγιά προς τα ανατολικά Το στενό σκαμμένο μονοπάτι αφού μας περάσει από συστάδες πεύκων ανηφορίζει με μικρά ζικ ζακ την ράχη για να μας οδηγήσει σε ξύλινο τραπεζοπάγκο Το σημείο είναι ιδανικό για μια στάση Από επάνω μας ορθώνεται επιβλητική η ορθοπλαγιά της Καρτάλκας με τις αναρριχητικές διαδρομές ενώ στα νότια σε μια αλληλουχία κορυφογραμμών διακρίνουμε τους Πύργους και στο βάθος την κορυφή του Αγ Παύλου Ανηφορίζουμε για λίγο και στην συνέχεια ακολουθώντας την φαρδιά και καλογραμμένη χάραξη τραβερσάρουμε την δυτική πλαγιά της Καρτάλακας Λίγο πριν το χιονοδρομικό συναντάμε και τα σιδερένια κάγκελα που μας οδηγούν στην κεραία κινητής τηλεφωνίας λίγα μέτρα πάνω από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο στην είσοδο του χιονοδρομικού Από τις πόρτες μέχρι εδώ η χρονική απόσταση είναι περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά tab Χάρτης JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps However it seems JavaScript is either disabled or not supported by

Original URL path: http://eoskavalas.gr/%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC/%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%8C/%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/item/48-%CF%862-%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BA%CE%B1 (2016-02-16)